Ook in 2014 is er weer een "Drempel" uitgereikt

Drempel2014De "Drempel" is een stimuleringsprijs, die ieder jaar door stichting SOGA met een feestelijk tintje wordt uitgereikt aan een organisatie, bedrijf of persoon die zich op bijzondere wijze heeft ingezet ten behoeve van mensen met een handicap.
Dit jaar is het de 18e keer dat deze prijs wordt uitgereikt.
In voorgaande jaren is de “Drempel” uitgereikt aan o.a. het Topsportcentrum, hotel Apollo, hotel van der Valk, Tante Truus, Van Rheenen Sport Aqua-Leisure en diverse andere publieke gebouwen.

Dit jaar is de “Drempel” aan basisschool  Olivijn uitgereikt.

nieuwe sogalocatieOlivijn is een basisschool voor Passend Onderwijs in Almere voor onder andere kinderen met een lichamelijke of meervoudige beperking. Aan de school zit een ruimte voor revalidatiebehandeling en is zeer toegankelijk voor kinderen met een beperking, de klassen zijn geheel aangepast en ook het personeel zet zich volledig in voor deze kinderen. De “Drempel” is uitgereikt door wethouder René Peeters op woensdagdag 26 november 2014.

Op de foto van links naar rechts:

Wethouder René Peeters

Portefeuille: Jeugd, maatschappelijke ontwikkeling, onderwijs en sport. Daar hij o.a. jeugd en onderwijs in zijn portefeuille heeft was hij de aangewezen persoon om te vragen deze prijs uit te reiken. René Peeters vond het zelf ook leuk om te doen.

Leo Broekhuis

Coördinator Toegankelijkheid bij de SOGA. Hij heeft de school gecontroleerd op toegankelijkheid en de school goed toegankelijk bevonden.

Mevrouw Henny van den Berg

Directeur van basisschool Olivijn. Zij was heel erg blij met deze prijs Henny van den Berg is zeer betrokken bij de kinderen en ‘haar’ school.

Helma Berkenbos

Zij is de voorzitter van de SOGA en het SOGA bestuur.