Uitreiking SOGA award aan de Handboogschutterij Almere ter ere van het 30 jarig bestaan van de SOGA

Op zaterdag 5 november jl. reikte burgemeester Weerwind om 11:00 uur deze SOGA-award uit aan Handboogschutterij Almere HBSA. docxVerslag_Drempel_uitreiking_5-11-2016.docx

soga-30-jaar-2Daarmee werd de Handboogschutterij Almere één van de eerste sportverenigingen in Almere die deze award uitgereikt kreeg.
Handboogschutterij Almere HBSA krijgt deze prijs omdat zij goed toegankelijk is voor sporters met een beperking.

Ook kunnen hier de handboogschutters trainen voor de Paralympics van 2020.
Deze feestelijke uitreiking vond plaats in de sporthal van de handboogschutterij onder het genot van een kopje koffie/thee met gebak.

De Handboogschutterij Almere is opgericht in 1989, en behoort tot de grootste handboogsport verenigingen van Nederland.

soga-30-jaar-3

Per 1-10-2016 telt de vereniging 224 leden, waarvan 132 volwassen, en 92 jeugdleden. 165 Mannen en 59 Vrouwen.

Onder onze leden bevinden zich gekeurde sporters met een beperking. De vereniging werkt actief aan het uitbreiden van deze groep, die naast deelname tijdens de normale activiteiten ook een eigen trainingsgroep heeft. De trainingen van deze groep worden gegeven op de zaterdag door 2 coaches en 1 assistent coach.

soga-30-jaar-1

De coaches begeleiden de sporters ook naar wedstrijden zowel in binnenland als buitenland. De vereniging organiseert jaarlijks een flink aantal wedstrijden voor zowel jeugd als volwassen handboogschutters, met deelnemers aantallen van rond de 100 deelnemers. Onder onze leden bevinden zich diverse Wereld, Europese en Nederlands kampioenen in alle categorieën die de handboogsport kent.

soga-30-jaar-4De meeste recente Nederlands Kampioen is Philip Bottomley, op 2 oktober tijdens het NK Aangepast Sporten in Hoensbroek. Andere bekende namen zijn Peter Elzinga, Inge van Caspel, Irina Markovic.

De SOGA is een vrijwilligersorganisatie en bestaat sinds 1986

De SOGA behartigt de collectieve belangen van mensen met een functiebeperking, handicap of chronische ziekte in de gemeente Almere.
Het streven is, dat de samenleving mensen met een functiebeperking als gelijkwaardig accepteert en daarnaar handelt.

T: 036-533 83 50
E:
Open op maandag van
9.00 tot 12.00 uur, dinsdag en donderdag van 9.00 tot 15.00 uur,
op woensdag van 9.30 tot 13.00 uur.